ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Bobrowice
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 4Drukuj informację Ogłoszenie numer: 4

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Stanowisko do spraw księgowości budżetowej i VAT

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Miejsce pracy: Urząd Gminy Bobrowice

Wymiar etatu: 1

Ilość etatów: 1

Wydział: samodzielne stanowisko

Data udostępnienia: 2021-05-14

Ogłoszono dnia: 2021-05-14

Termin składania dokumentów: 2021-06-07 15:00:00

Nr ogłoszenia: 4

Zlecający: Wójt Gminy Bobrowice

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
1)   wykształcenie co najmniej średnie;
2) biegła umiejętność posługiwania się komputerem w środowisku Windows oraz znajomość pakietu biurowego Office.
b. Wymagania dodatkowe:
1)  znajomość przepisów prawa związanych z zakresem wykonywanych zadań na stanowisku;
2) cechy osobowe: umiejętność pracy w zespole, zdolność analitycznego myślenia, łatwość formułowania wniosków, rzetelność, dyspozycyjność, dobra organizacja pracy, odporność na stres, komunikatywność;
3) staż pracy na podobnym stanowisku.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Prowadzenie rachunkowości jednostki Urzędu Gminy.
Rachunkowość jednostki obejmuje:
- przyjęte zasady (politykę) rachunkowości,
- prowadzenie na podstawie dowodów księgowych ksiąg rachunkowych ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym,
- księgowanie wydatków budżetowych Gminy oraz bieżąca analiza kont wydatków i w tym zakresie sporządzanie obowiązkowych sprawozdań a w szczególności:
- dekretacja dokumentów księgowych dotyczących Urzędu Gminy,
- dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- wystawianie wszystkich not księgowych dotyczących jednostki zgodnie z ustawą o rachunkowości,
- przekazywanie środków na dochody jednostki, jeżeli zostaną błędnie przekazane na rachunek wydatków,
- sprawdzanie raportów kasowych, dekretacja i księgowanie tych raportów,
- sprawdzanie kont księgowych poszczególnych wydatków budżetowych,
- dokonywanie niezbędnych księgowań dotyczących realizacji wydatków kończących miesiąc, kwartał, rok,
- prowadzenie dodatkowej ewidencji wydatków strukturalnych, w celu wyodrębnienia ich z wydatków poniesionych w danym okresie sprawozdawczy. Jest to możliwe dzięki utworzeniu konta 975 „Wydatki strukturalne”, oraz kont analitycznych do tego konta. Sporządzanie sprawozdania Rb-WS w jednostce.
2. Rozliczanie i weryfikacja poniesionych wydatków z poszczególnymi pracownikami merytorycznymi.
3. Sporządzanie obowiązujących sprawozdań w Urzędzie Gminy, tj. Rb-28S, Rb-Z, Rb-50 – W. Uzgodnienie wydatków w sprawozdaniu Rb-50 ze stanowiskiem księgowości budżetowej i gospodarki materiałowej, czy wydatki nie przekraczają kwoty otrzymanej dotacji, dokonywanie ewentualnych korekt w księgowaniu w przypadku przekroczenia wydatków na zadaniach zleconych.
4. Wykonywanie polecenia przelewów.
5. Sporządzanie bilansu, rachunku zysków i strat oraz zestawienia zmian w funduszu jednostki.
6. Prowadzenie księgowej ewidencji konta 240, ustalanie jego stanu na koniec roku.
7. Prowadzenie księgowej ewidencji udzielonych dotacji dla jednostek, stowarzyszeń i organizacji pozarządowej oraz ich rozliczanie w roku w budżetowych jednostki.
8. Prowadzenie rejestrów zakupu i sprzedaży towarów i usług objętych ustawą o podatku VAT w Urzędzie Gminy.
9. Terminowe sporządzanie plików JPK oraz deklaracji podatkowej VAT-7 i terminowe rozliczaniu podatku VAT Urzędu Gminy.
10. Ewidencja księgowa podatku VAT Urzędu Gminy.
11. Współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie rozliczeń podatku VAT, prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem przeglądów technicznych kasy fiskalnej.
12. Koordynacja prac związanych z rozliczeniem podatku VAT w Gminie polegająca na:
- kontroli formalno-rachunkowej rejestrów zakupu i sprzedaży oraz deklaracji VAT-7 otrzymywanych od jednostek organizacyjnych Gminy,
- kontroli zgodności cząstkowych rejestrów zakupu i sprzedaży oraz deklaracji VAT-7
z kontem księgowym 225 służącym do ewidencji podatku VAT naliczonego i należnego
w jednostkach organizacyjnych Gminy
- sporządzaniu miesięcznych zbiorczych rejestrów zakupu i sprzedaży Urzędu Gminy
i jednostek organizacyjnych Gminy,
- ewidencji księgowej podatku VAT  na podstawie deklaracji VAT-7 cząstkowych, otrzymanych od jednostek organizacyjnych Gminy podlegających centralizacji VAT,
- terminowym sporządzaniu deklaracji podatkowej zbiorczej VAT-7 Gminy (na podstawie deklaracji cząstkowych) i ewidencja księgowa deklaracji VAT-7 zbiorczej Gminy,
- terminowym rozliczaniu podatku VAT Gminy oraz pilnowaniem terminowości przekazywania w formie elektronicznej deklaracji VAT-7 Gminy i płatności podatku VAT
w Urzędzie Skarbowym.
13. Stała kontrola i nadzór nad zgodnością wydatków budżetowych oraz ich zaangażowania z planem finansowym.
14. Okresowa analiza poniesionych nakładów inwestycyjnych i sporządzanie w tym zakresie zestawień z podziałem na poszczególne inwestycje.
15. Współpracowanie ze Skarbnikiem w projektowaniu budżetu i wpf.
16. Przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń ze swojego zakresu czynności.
17. Lokowanie wolnych środków finansowych po uzgodnieniu ze Skarbnikiem lub Wójtem.

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

  1. pełny wymiar czasu pracy;
  2. miejsce pracy: Urząd Gminy Bobrowice, 66-627 Bobrowice 131, stanowisko pracy znajduje się na parterze;
  3. budynek nie jest przystosowany do poruszania się wózkami inwalidzkimi;
  4. stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze, praca w zespole;
  5. praca przy obsłudze monitora ekranowego powyżej 4 godzin dziennie;
  6. praca o charakterze administracyjno - biurowym;
  7. praca w godz. 7.00 - 15.00 (wtorek-piątek),  8.00-16.00 (poniedziałek);
  8. w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, organizuje się służbę przygotowawczą.

V. Wymagane dokumenty:

1) list motywacyjny;
2)   życiorys (CV);
3)   kserokopie świadectw pracy;
4)   kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów);
5)   inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
6)   oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych;
7)   oświadczenie o niekaralności za przestępstwa umyślne.
7. Wymagane dokumenty aplikacyjne w zaklejonej kopercie należy składać osobiście 
w Urzędzie Gminy Bobrowice, wrzucić do skrzynki znajdującej się przy wejściu do Urzędu Gminy lub przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Bobrowice, Bobrowice Nr 131, 66-627 Bobrowice z dopiskiem: "Dotyczy naboru na stanowisko ds. księgowości budżetowej i VATw terminie do dnia 7 czerwca 2021 r. do godz. 1500. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
8. Postępowanie kwalifikacyjne dla kandydatów, którzy spełnili wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostanie przeprowadzone w dniu 9 czerwca 2021 r. w Urzędzie Gminy Bobrowice pokój nr 15 o godz. 1200.
9. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Bobrowice (www.bip.bobrowice.pl) oraz tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Bobrowice.
10. RODO - Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów do zatrudnienia w Urzędzie Gminy Bobrowice dostępna jest na stronie internetowej BIP Urzędu Gminy Bobrowice http://www.bip.bobrowice.pl/200/Klauzula_RODO/
11. Wszelkich informacji na temat naboru udziela Pani Beata Wasyłyk-Sosnowska – Sekretarz Gminy tel. (68) 391-92-13 (w godz. pracy urzędu).
12. Wójt Gminy Bobrowice zastrzega sobie prawo odwołania naboru bez podania przyczyny.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2021-06-07 15:00:00

VII. Informacje dodatkowe:

Informacja: w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6%.
« powrót do poprzedniej strony