Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie cudzoziemca na pobyt stały lub pobyt czasowyDrukuj informacjęSprawa: Zameldowanie cudzoziemca na pobyt stały lub pobyt czasowySzczegóły informacji
Zameldowanie cudzoziemca na pobyt stały lub pobyt czasowy
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Samodzielne stanowisko ds. obywatelskich, bezpieczeństwa publicznego i działalności gospodarczej
Ogłoszono dnia: 2019-03-07 08:42:02
Termin załatwienia
nie dotyczy
Osoba kontaktowa
Wioletta Biernacka
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy w Bobrowicach, Bobrowice 131, parter, pokój nr 7
Telefon kontaktowy
68 391 92 26
Adres e-mail
ewidencja@bobrowice.pl
Sposób załatwienia
- zarejestrowanie pobytu w rejestrze PESEL
- wydanie z urzędu zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały,
- wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy następuje na wniosek meldującego się.
Miejsce odbioru
Urząd Gminy w Bobrowicach, Bobrowice 131, parter, pokój nr 7
Wymagane Dokumenty
- wypełniony druk "Zgłoszenie pobytu stałego" lub "Zgłoszenie pobytu czasowego" (druk moze zostać również wygenerowany przez urzędnika podczas dokonywania czynności zameldowania)
- cudzoziemiec nie będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej przedstawia:
- ważny dokument podróży
- oraz JEDEN z następujących dokumentów: karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego UE, zgody na pobyt ze względów humanitarnych, ochrony uzupełniającej albo nadaniem statusu uchodźcy w Polsce „zgoda na pobyt tolerowany”
W związku z koniecznością okazania oryginałów wskazanych dokumentów cudzoziemiec ten nie może dokonać zameldowania przez Internet.
W związku z koniecznością okazania oryginałów wskazanych dokumentów cudzoziemiec ten nie może dokonać zameldowania przez Internet.
- cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnych Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo.
- członek rodziny cudzoziemca niebędącego obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnych Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej przedstawia ważny dokument podróży oraz jeden z poniżej wymienionych dokumentów:
- ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej,
- ważną kartę pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej.
- w przypadku zameldowania w formie dokumentu elektronicznego należy posiadać Profil Zaufany na platformie ePUAP2, który pozwala na identyfikację tożsamości osoby dokonującej zgłoszenia elektronicznego (nie trzeba wówczas przedstawiać dokumentu podróży). Do zgłoszenia można w tym przypadku dołączyć odwzorowanie cyfrowe tytułu prawnego do lokalu oraz potwierdzenia pobytu w lokalu dokonanego przez właściciela.
- do wglądu: dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (oryginał) np. wypis z księgi wieczystej, umowa cywilno prawna, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu oraz inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.
- w przypadku dokonywania zameldowania przez pełnomocnika, oryginał pełnomocnictwa.
Czas realizacji
Gdy spełnione są wszystkie wymogi wynikające z ustawy o ewidencji ludności, zarejestrowanie pobytu następuje niezwłocznie.
Opłaty
- czynność zameldowania nie podlega opłacie,
- wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały wydawane jest "z urzędu" i nie podlega opłacie,
- wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł,
- opłata za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje
Uwagi
- obowiązku meldunkowego należy dokonać w obecności osoby dysponującej tytułem prawnym do lokalu,
- jeżeli dokument własności dotyczy wyłącznie działki, należy okazać dokument, z którego wynika nadanie numeru dla budynku znajdującego się na danej działce,
- za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu wspólnego pobytu,
- cudzoziemcy zwolnieni są z obowiązku meldunkowego, jeśli ich pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nie przekracza 14 dni.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 1382 ze zm.),
- Ustawa z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (tekst jedn. z 2018 r., poz. 2094 ze zm.),
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 ze zm.),
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U.z 2018 r., poz. 2096 ze zm.),
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U z 2017 r., poz. 2411).