ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Bobrowice
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt stały, czasowy obywateli polskich i cudzoziemców oraz zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice RP i wydanie odpowiedniego zaświadczenia Drukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt stały, czasowy obywateli polskich i cudzoziemców oraz zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice RP i wydanie odpowiedniego zaświadczenia

Szczegóły informacji

Zameldowanie na pobyt stały, czasowy obywateli polskich i cudzoziemców oraz zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice RP i wydanie odpowiedniego zaświadczenia

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Samodzielne stanowisko ds. obywatelskich, bezpieczeństwa publicznego i działalności gospodarczej

Ogłoszono dnia: 2015-03-10 10:45:49

Termin załatwienia

Niezwłocznie w obecności wnioskodawcy. Osobie, która dokona zameldowania na pobyt stały wydaje się z urzędu zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały, które ważne jest do chwili zmiany miejsca zameldowania na pobyt stały. Osobie, która dokona zameldowania na pobyt czasowy zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy wydaje się na wniosek osoby, która zameldowała się na pobyt czasowy. Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy jest ważne nie dłużej niż do upływu terminu zameldowania. W razie potrzeby wymagana opłata skarbowa 17 zł za wydanie zaświadczenia płatna w Kasie Urzędu Gminy lub na numer konta bankowego: 58 9656 0008 0009 6452 2000 0002

Osoba kontaktowa

Wioletta Skrycka

Miejsce załatwienia

Nr pokoju: 7
Telefon kontaktowy: 68/391 92 00 w. 26
Godziny urzędowania:
poniedziałek: 8.00-16.00
wtorek – piątek: 7.00 – 15.00
Osoba wykonująca usługę: Wioletta Skrycka

Telefon kontaktowy

68/391 92 00 w. 26

Adres e-mail

ewidencja@bobrowice.pl

Sposób załatwienia

Niezwłocznie w obecności wnioskodawcy.
 
Osobie, która dokona zameldowania na pobyt stały wydaje się z urzędu zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały, które ważne jest do chwili zmiany miejsca zameldowania na pobyt stały.
Osobie, która dokona zameldowania na pobyt czasowy zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy wydaje się na wniosek osoby, która zameldowała się na pobyt czasowy. Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy jest ważne nie dłużej niż do upływu terminu zameldowania.
 
W razie potrzeby wymagana opłata skarbowa 17 zł za wydanie zaświadczenia płatna w Kasie Urzędu Gminy lub na numer konta bankowego: 58 9656 0008 0009 6452 2000 0002

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Bobrowice- pokój nr 7

Wymagane Dokumenty

Do wglądu dowód osobisty lub paszport. 
Formularz meldunkowy 

Odpowiednio: 
- Zgłoszenie zameldowania z pobytu stałego – zał. nr 1, 
- Zgłoszenie zameldowania z pobytu czasowego – zał. nr 2, 
- Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej – zał. nr 3 

Potwierdzenia wiarygodności danych zamieszczonych na formularzu dokonuje własnoręcznym podpisem osoba zgłaszająca wymeldowanie. 
 

Opłaty

Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy nie podlega opłacie skarbowej

Tryb odwoławczy

Brak – czynność materialno-techniczna

Uwagi

A. Osobiście w urzędzie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport. 


B. Przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu. 


C. Zameldowanie się w  miejscu pobytu stałego lub czasowego, a także zgłoszenia powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej można dokonać w formie dokumentu elektronicznego uwierzytelnionego przez zastosowanie kwalifikowanego certyfikatu lub certyfikatu podpisu osobistego, lub profilu zaufanego ePUAP. 
 
W załączeniu:
Zgłoszenie pobytu stałego
Zgłoszenie pobytu czasowego
Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice RP trwającego dłużej niż 6 miesięcy

Podstawa prawna

- ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2010r. Nr 217 poz. 1427 z późn. zm.)
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. 2011, Nr 220. Poz. 1306)

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony