Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
łoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Samodzielne stanowisko ds. obywatelskich, bezpieczeństwa publicznego i działalności gospodarczej
Ogłoszono dnia: 2015-03-10 10:49:20
Termin załatwienia
Niezwłocznie w obecności wnioskodawcy
Osoba kontaktowa
Wioletta Skrycka
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Bobrowice - pokój nr 7
Godziny urzędowania:
poniedziałek: 8.00-16.00
wtorek – piątek: 7.00 – 15.00
Telefon kontaktowy
68/391 92 00 w. 26
Adres e-mail
ewidencja@bobrowice.pl
Sposób załatwienia
Złożenie Formularzu zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego (w załączeniu)
Po przyjęciu zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego,
• do Rejestru Dowodów Osobistych wprowadza się informacje o dacie i przyczynie unieważnienia dowodu osobistego
• wydaje się zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego
Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w formie dokumentu elektronicznego, oraz posiadaczowi dowodu osobistego przebywającemu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, który dokonał tego zgłoszenia
w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu, zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wydaje się na żądanie.
• do Rejestru Dowodów Osobistych wprowadza się informacje o dacie i przyczynie unieważnienia dowodu osobistego
• wydaje się zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego
Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w formie dokumentu elektronicznego, oraz posiadaczowi dowodu osobistego przebywającemu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, który dokonał tego zgłoszenia
w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu, zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wydaje się na żądanie.
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Bobrowice- pokój nr 7
Wymagane Dokumenty
Utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego zgłasza się na formularzu utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.
Formularz utraty zawiera:
• nazwisko i imię (imiona);
• nazwisko rodowe;
• imię ojca;
• imię i nazwisko rodowe matki;
• datę i miejsce urodzenia;
• własnoręczny czytelny podpis zgłaszającego,
a w przypadku formularza złożonego w formie dokumentu elektronicznego - podpis elektroniczny weryfikowany przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpis potwierdzony profilem zaufanym ePUAP.
W przypadku zgłoszenia uszkodzenia dowodu osobistego załącza się uszkodzony dowód osobisty.
Formularz utraty zawiera:
• nazwisko i imię (imiona);
• nazwisko rodowe;
• imię ojca;
• imię i nazwisko rodowe matki;
• datę i miejsce urodzenia;
• własnoręczny czytelny podpis zgłaszającego,
a w przypadku formularza złożonego w formie dokumentu elektronicznego - podpis elektroniczny weryfikowany przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpis potwierdzony profilem zaufanym ePUAP.
W przypadku zgłoszenia uszkodzenia dowodu osobistego załącza się uszkodzony dowód osobisty.
Czas realizacji
Niezwłocznie w obecności wnioskodawcy
Opłaty
Brak
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy
Uwagi
INFORMACJA NT. SPOSOBU ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego, zgłasza się niezwłocznie, osobiście w dowolnym urzędzie gminy/miasta lub w dowolnej placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej.
Zgłoszenia, utraty lub zniszczenia dowodu osobistego można dokonać:
-osobiście na formularzu utraty, lub
-w formie dokumentu elektronicznego w organie gminy, który wydał dowód osobisty.
Jeżeli zgłoszenie uszkodzenia dowodu osobistego nastąpiło w formie dokumentu elektronicznego uszkodzony dowód osobisty przekazuje się pocztą lub osobiście do organu, który dowód wydał.
Poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej można również dokonać w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu.
Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego posiadacza dowodu osobistego nieposiadającego zdolności do czynności prawnych lub posiadającego ograniczoną zdolność do czynności prawnych dokonuje rodzic, opiekun prawny lub kurator.
Zgłoszenia, utraty lub zniszczenia dowodu osobistego można dokonać:
-osobiście na formularzu utraty, lub
-w formie dokumentu elektronicznego w organie gminy, który wydał dowód osobisty.
Jeżeli zgłoszenie uszkodzenia dowodu osobistego nastąpiło w formie dokumentu elektronicznego uszkodzony dowód osobisty przekazuje się pocztą lub osobiście do organu, który dowód wydał.
Poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej można również dokonać w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu.
Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego posiadacza dowodu osobistego nieposiadającego zdolności do czynności prawnych lub posiadającego ograniczoną zdolność do czynności prawnych dokonuje rodzic, opiekun prawny lub kurator.
INFORMACJA NT. FORMY ODBIORU DOKUMENTU KOŃCZĄCEGO POSTĘPOWANIE:
Po przyjęciu zgłoszenia utraty wydaje się zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, nie dłużej jednak niż przez 2 miesiące.
Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w formie dokumentu elektronicznego, oraz posiadaczowi dowodu osobistego przebywającemu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, który dokonał tego zgłoszenia w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu, zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wydaje się na żądanie.
Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w formie dokumentu elektronicznego, oraz posiadaczowi dowodu osobistego przebywającemu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, który dokonał tego zgłoszenia w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu, zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wydaje się na żądanie.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 6 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2010r. Nr 167 poz. 1131 z późn. zm.),
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. 2015, poz. 212)