ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Bobrowice
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych oraz danych Rejestru Dowodów OsobistychDrukuj informacjęSprawa: Udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych oraz danych Rejestru Dowodów Osobistych

Szczegóły informacji

Udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych oraz danych Rejestru Dowodów Osobistych

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Samodzielne stanowisko ds. obywatelskich, bezpieczeństwa publicznego i działalności gospodarczej

Ogłoszono dnia: 2014-01-24 08:46:49

Termin załatwienia

Do 14 dni

Osoba kontaktowa

Wioletta Skrycka

Miejsce załatwienia

Nr pokoju: 7
Telefon kontaktowy: 68/391 92 00 w. 26
Godziny urzędowania:
poniedziałek: 8.00-16.00
wtorek – piątek: 7.00 – 15.00
Osoba wykonująca usługę: Wioletta Skrycka

Telefon kontaktowy

68/391 92 00 w. 26

Adres e-mail

ewidencja@bobrowice.pl

Sposób załatwienia

- wydanie zaświadczenia na odpowiedni wniosek
 
W załączeniu:
1) wniosek o udostępnienie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych
2)   wniosek o udostępnianie danych w trybie pełnej teletransmisji danych z Rejestru Dowodów Osobistych
3)   wniosek o udostępnianie danych w trybie ograniczonej teletransmisji danych z Rejestru Dowodów Osobistych
4)   wniosek o udostępnienie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi
5) wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru PESEL
6)  uproszczony wniosek o udostępnianie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL za pomocą urządzeń teletransmisji danych
7)  wniosek o udostępnianie danych z rejestru PESEL za pomocą urządzeń teletransmisji danych, w drodze weryfikacji
8) Wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu 

Miejsce odbioru

osobiście w pokoju nr 7, wysłanie za pośrednictwem poczty lub elektronicznie

Wymagane Dokumenty

-Wypełniony „Wniosek o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców i rejestru PESEL oraz danych z Rejestru Dowodów Osobistych
-Druk wniosku dostępny w pokoju nr 7.
Wniosek może być złożony za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Opłaty

Dane z rejestru PESEL, rejestrów mieszkańców oraz rejestrów zamieszkania cudzoziemców, w zakresie niezbędnym do realizacji ich ustawowych zadań, udostępnia się następującym podmiotom:
1)   organom administracji publicznej, sądom i prokuraturze;
2)  Policji, Straży Granicznej, Służbie Więziennej, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Służbie Celnej, Żandarmerii Wojskowej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Biuru Ochrony Rządu, Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu, Szefowi Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych, organom wyborczym i strażom gminnym (miejskim);
3)   komornikom sądowym - w zakresie niezbędnym do prowadzenia postępowania egzekucyjnego;
4)   organom kontroli skarbowej i wywiadowi skarbowemu;
5)  państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom - w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych określonych w odrębnych przepisach;
6)   Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi, w zakresie danych osób poszukiwanych.

Dane, o których mowa wyżej mogą być udostępnione:
1)   osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny;
2)   jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą;
3)   innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą.
 
 
W zależności od Organu, który z takim wnioskiem wystąpi o udostępnienie danych – brak opłaty lub Opłata od jednostkowej informacji 31 zł – płatna w Kasie Urzędu Gminy lub na numer konta bankowego: 58 9656 0008 0009 6452 2000 0002

Tryb odwoławczy

Od decyzji odmawiającej udostępnienia danych przysługuje odwołanie do Wojewody Lubuskiego w Gorzowie Wlkp., za pośrednictwem Wójta Gminy Bobrowice, w terminie 14 dni od doręczenia decyzji
stronie (odwołanie można przesłać pocztą bądź złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy).

Uwagi

Odmowa udostępnienia danych w drodze decyzji administracyjnej następuje, jeżeli udostępnienie
danych spowodowałoby naruszenie dóbr osobistych osoby, której dane dotyczą lub innych osób.
Udostępnienie danych ze zbioru meldunkowego dotyczących innej osoby następuje za jej zgodą.

Podstawa prawna

- ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2010r. Nr 217 poz. 1427 z późn. zm.)
- rozporządzenie Ministra spraw wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października 2011
w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz. U. 2011 Nr 243, poz. 1450 z późn. Zm.)
- rozporządzenie Ministra spraw wewnętrznych i Administracji z dnia 7 października 2011 w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (Dz. U. 2011, Nr 243, poz. 1452 z późn. Zm.)

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony