1. Prowadzenie wszystkich spraw będących w kompetencji gminy z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego i zarządu nad drogami gminnymi.
2. Realizowanie wszystkich zadań w zakresie oświetlenia ulicznego.
3. Wykonywanie wszystkich niezbędnych czynności w imieniu inwestoratj. w zakresieinwestycji prowadzonych przezGminęBobrowice.
4. Prowadzenie spraw będących w kompetencji gminy określone w ustawie:
a) drogi publiczne:
- wywłaszczenie terenów pod budowę dróg, odszkodowania;
b) gospodarka komunalna:
- dbanie o terminowe dokonywanie przeglądów technicznych budynków komunalnych i w tym zakresie współpracowanie z samodzielnym stanowiskiem ds. rolnictwa i gospodarowania mieniem komunalnym;
5. Przechowywanie i archiwizowanie dokumentacji budowlanej budynków i budowli stanowiących własność gminy oraz prowadzenie książki obiektów budowlanych.
6. Składanie okresowych informacji Wójtowi o postępie prowadzonych inwestycji, a na bieżąco o występujących problemach w wykonawstwie prowadzonych remontów czy budowy.
7. Nadawanie numeracji budynkom, w tym celu sporządza i przechowuje odpowiednią dokumentację.
8. Prowadzenie spraw dotyczących budownictwa mieszkaniowego, w tym m.in. planowanie ich budowy i remontów.
9. Prowadzenie ewidencji zabytków na terenie gminy oraz zapewnianie ich właściwej ochrony. W tym zakresie współpracowanie z konserwatorem zabytków.
10. Inicjowanie i organizowanie spraw związanych z opracowaniem studium i planów zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy i ich zmian.
11. Prowadzenie rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
12.Przyjmowanie wniosków w celu przygotowania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
13.Wykonywanie innych czynności należących do kompetencji gminy, wynikających z przepisów o zagospodarowaniu przestrzennym;
]]>